Echipa Centrului de Limbi Străine A_BEST a organizat sâmbătă, 21 februarie 2015, un workshop interactiv, pe tema metodelor moderne de predare, la care au luat parte 9 traineri care activează în domeniu.
Workshop-ul „Modern teaching: games and activities” a fost susţinut de Laura Sîrbu, Senior Trainer A_BEST de limba engleză, cu vastă experienţă în metodica predării limbilor străine, dobândită prin participarea la programe de training organizate atât în ţară, cât şi în străinătate.
Workshop-ul a avut două părţi: o parte teoretică, în care s-a discutat despre câteva teme de actualitate în ceea ce priveşte metodica predării limbilor străine. Astfel, unul dintre subiectele dezbătute în cadrul workshop-ului a fost „metoda de predare tradiţională vs. metoda de predare comunicativă” şi implicaţiile pe care le are folosirea acestora în cadrul cursurilor de limbi străine. De altfel, cei mai mulţi dintre trainerii prezenţi la workshop au spus că aplică la orele de curs preponderent metoda comunicativă şi că o preferă celei tradiţionale. De exemplu, Cristiana Ciocănel, trainer de limba engleză, consideră că „metoda de predare comunicativă are avantaje faţă de cea tradiţională în contextele realiste şi des întâlnite în viaţă. Cursanţii sunt implicaţi activ, se pune accent pe fluenţă şi interacţiune, ceea ce este un plus pentru cei care vor să folosească rapid limba străină în situaţii de zi cu zi.”
De asemenea, Florina Ioniţă, trainer de limba engleză, a precizat că „metoda comunicativă este o abordare care implică mai activ cursanţii, dându-le posibilitatea să pună în practică ce au învăţat la curs într-un mod apropiat de situaţiile reale, motivându-i astfel mai mult decât o învăţare mecanică, care nu reuşeşte să îi transpună în realitate.” Tot ea a adăugat că „metoda se concentrează pe nevoile şi interesele cursanţilor, de aceea este o abordare de preferat celei tradiţionale, şi încerc să o aplic cât de des pot.”
Alte subiecte despre care s-a discutat la workshop-ul „Modern Teaching: games and activities” au fost „class management”, rolul activităţilor „lead in” în cadrul cursurilor şi importanţa resurselor multimedia.
Cea de-a doua parte a programului de training a fost una practică, în care trainerii şi Laura Sîrbu, coordonatorul workshop-ului, au luat parte la activităţi şi jocuri interactive. La final, fiecare trainer de limbi străine a primit fişe cu jocuri didactice pe care le vor putea utiliza în timpul cursurilor.
Participanţii la workshop-ul „Modern Teaching: games and activities” au descris activităţile în care au fost implicaţi ca fiind „bine structurate, interactive şi cu aplicabilitate imediată la orele de curs”.
„Mi-a plăcut mult modul în care Laura a structurat workshop-ul. Foarte sintetic, la obiect, cu mult entuziasm, prezenţă de spirit şi atenţie asupra detaliilor, astfel încât să răspundă întrebărilor şi necesităţilor fiecărui participant”, a spus Cornelia Palii, trainer de limba germană. Ea a mai precizat: „partea a doua – organizarea de activităţi şi jocuri – a fost interesantă şi pot spune că m-a îmbogăţit oferindu-mi modalităţi practice pe care le voi pune cu siguranţă în practică la curs.”
Alina Albu, trainer de limba engleză a menţionat că: „workshop-ul a reprezentat o modalitate extrem de plăcută şi utilă de petrecere a timpului liber, totodată o excelentă oportunitate de socializare şi schimb de informaţii profesionale cu ceilalţi traineri participanţi. Activităţile prezentate au fost bine alese şi succint descrise, astfel încât accentul să fie pus exact pe latura lor practică, pe aplicabilitatea imediată în cadrul cursurilor ce vor urma.”
Totodată, Denisa Oană, trainer de limba germană a spus că „activităţile au fost foarte interesante, dar poate că mai importantă a fost interacţiunea dintre noi.”
Workshop-ul „Modern Teaching: games and activities” face parte dintr-o serie de programe de training, care se adresează profesorilor de limbi străine şi care au rolul de evidenţia avantajele metodelor moderne de predare la orele de curs şi înţelegerea importanţei jocurilor şi activităţilor organizate în perechi/ pe grupuri, în cadrul cursurilor de limbi străine.
Autor: Raluca Popescu
Comenteaza