Prima ediţie a seminarului „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană”, organizat de Centrul de Limbi Străine A_BEST, pe data de 1 octombrie 2015, a reunit aproape 50 de participanţi. Printre invitaţi, s-au numărat în special manageri de resurse umane, antreprenori şi directori generali. Invitata specială a evenimentului care a avut loc la Hotelul Cişmigiu din Bucureşti a fost Magda Sandu, HR Manager Porsche Finance Group România – Member of Porsche Bank Group.

Limba germană, limba afacerilor de succes

Seminarul „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană” a debutat cu prezentarea intitulată „Criterii de selecţie a programelor de training de limba 12036494_1186521954697922_594560416368918411_ngermană”, susţinută de Aura Ipate, Director General, Centrul de Limbi Străine A_BEST. În cadrul discursului s-a subliniat importanţa pe care o au investiţiile în programele de training de limba germană, în condiţiile în care Germania este un partener de afaceri important pentru România, în momentul de faţă existând la nivel local peste 14.000 de companii cu capital german.

Investiţiile în studiul limbilor străine pot duce la creşterea vânzărilor într-o companie multinaţională, motiv pentru care se înregistrează în rândul departamentelor de resurse umane din companii o evoluţie în implementarea de proiecte de training corporate. De exemplu, la Centrul de Limbi Străine A_BEST, 19,82% din proiectele de training derulate pe parcursul anului 2014 au vizat cursuri de limba germană, iar în prima jumătate a anului 2015, numărul solicitărilor a crescut considerabil, ajungând să aibă o pondere de 32,5% din totalul cursurilor corporate predate.

„În condiţiile în care companiile germane se numără printre principalii investitori de pe piaţa din România, acestea au nevoie de colaboratori cu care să poată comunica în limba germană, pentru a stabili şi a consolida parteneriate de succes, de aceea cunoaşterea acestei limbi străine a devenit tot mai importantă”, a declarat Aura Ipate, Director General, Centrul de Limbi Străine A_BEST.

De asemenea, Aura Ipate a menţionat câteva elemente cheie în alegerea furnizorului de training lingvistic. Potrivit acesteia, printre cele mai importante elemente se numără: experienţa pe piaţă, portofoliul de clienţi, echipa de traineri, metoda de predare, capacitatea de a personaliza programele de training şi oferta financiară.

12115442_1186522044697913_5017857543760228332_nSeminarul „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană” a continuat cu o scurtă prezentare a Adinei Badea, trainer A_BEST de limba germană. Ea a evidenţiat câteva particularităţi ale limbii germane şi a oferit sugestii de învăţare a acestei limbi străine.

„Cei care vor să cunoască limba germană la un nivel avansat trebuie să aibă în vedere studiul particularităţilor fonetice ale acestei limbi, precum şi regulile de pronunţie, astfel încât să nu existe dificultăţi de transmitere şi înţelegere a mesajelor”, a spus Adina Badea.

În ultima parte a evenimentului „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană”, Magda Sandu, HR Manager Porsche Finance Group România – Member of Porsche Bank Group, a susţinut un discurs pe tema „Limba germană şi management de succes”.

12072721_1186522148031236_4015244222346027868_n„Am reluat colaborarea cu Centrul de Limbi Străine A_BEST în anul 2014 şi, deşi există un număr mare de furnizori de limbi străine pe piaţă, am ales să colaborăm cu A_BEST în principal din două motive. Primul argument ţine de atitudinea proactivă a echipei A_BEST în ceea ce priveşte organizarea şi livrarea cursurilor. Al doilea motiv este legat de flexibilitatea trainerilor A_BEST şi de metodele de predare moderne, ce se dovedesc eficiente şi pe care reuşim să le punem în aplicare astfel încât să obţinem rezultatele scontate.”

În ceea ce priveşte programele de training de limba germană, Magda Sandu a precizat: „compania noastră este interesată de studiul limbii germane datorită specificului de activitate, care implică interacţiuni în desfăşurarea atribuţiilor profesionale zilnice, dezvoltarea de proiecte şi parteneriate internaţionale.” Ea a adăugat că „majoritatea candidaţilor pe posturile disponibile, respectiv a angajaţilor, cunosc deja limba engleză şi atunci ne concentrăm pe limba germană. Atunci când decidem să investim în programe de training de limba germană, evaluăm necesităţile interne ale companiei, iar angajaţii care au interacţiune frecventă şi directă cu mediul german/ austriac pot 12096533_1186522158031235_2484977647592591914_nbeneficia de aceste programe de studiu, iar aspectul pe care îl urmărim este ca aceştia să dobândească în timp un nivel profesional (cunoştinţe tehnice, de specialitate), conversaţional de utilizare a limbii respective.”

Ultima parte a seminarului „Ascensiunea în mediul de business prin limba germană” a fost dedicată unei sesiuni de networking.

Organizator: Centrul de Limbi Străine A_BEST

Parteneri: Porsche Finance Group România, Femei in Afaceri, A_BEST Business Lounge, FABIZ, OPEN4Business, Fundatia Caesar, ConfidentPR, 1TedJob, TopMovers

Parteneri media: Debizz, Comunicatedepresa.ro, Business Woman

Despre Centrul de Limbi Straine A_BEST:

Centrul de Limbi Străine A_BEST a fost înfiintat în 2008, iar în cei aproximativ şapte  ani de activitate a reuşit să se remarce pe piaţa de profil. Încă de la început, echipa sa a arătat deschidere faţă de toţi partenerii şi clienţii cu care a colaborat. În prezent, Centrul de Limbi Străine A_BEST (acreditat LCCI, ECL) este o companie ce oferă servicii lingvistice complete, la standarde internaţionale: cursuri de limbi străine – limbaj general/ de afaceri/ specializat, open/ corporate; cursuri de limba româna pentru expaţi;  testări LCCI; testări ECL; pre-testări Cambridge;  traduceri; interpretariat; audit lingvistic; ghidaj turistic în limbi de circulaţie internaţionale; sejururi lingvistice.