Joi, 6 aprilie, la sediul Centrului de Limbi Străine A_BEST a avut loc atelierul „Cum să folosim muzica la orele de curs”, coordonat de Alexandru Macovescu, trainer de limba engleză, şi organizat de echipa A_BEST pentru profesorii de la liceele şi colegiile din Bucureşti. Profesorii au participat la activităţi practice şi au primit fişe didactice cu activităţi bazate pe fragmente muzicale, pe care să le folosească la orele de curs.
Predarea unei limbi străine cu ajutorul unei abordări interactive, care pune comunicarea în centrul procesului didactic, are un avantaj semnificativ pentru că ea valorifică toate competenţele lingvistice (citit, scris, discurs, ascultare) ale elevilor. Activităţile bazate pe comunicare la orele de curs facilitează învăţarea, iar elevii pot înţelege şi îşi pot exprima punctul de vedere mult mai uşor. Una dintre cele mai eficiente metode interactive de studiu al unei limbi străine este muzica. La orele de curs, muzica poate fi folosită pentru crearea unei atmosfere plăcute de studiu, pentru stimularea creativităţii şi a emoţiilor sau pentru îmbunătăţirea atenţiei şi a concentrării. Astfel, profesorul devine un facilitator şi un manager al activităţii elevilor, dar şi un partener al acestora în procesul de învăţare.
La orele de curs, muzica poate fi utilizată ca strategie în procesul de asimilare a unei limbi străine, iar acest lucru se poate realiza prin pregătirea unor activităţi antrenante, bazate pe ascultare. O parte dintre aceste activităţi au fost prezentate de Alexandru Macovescu, în cadrul atelierului organizat de A_BEST, iar profesorii le-au apreciat ca fiind utile în procesul didactic.
„Muzica îmbogăţeşte atmosfera din clasă şi îi ajută pe elevi să se concentreze. Totodată, muzica activează memorarea şi îmbunătăţeşte eficienţa învăţării. Muzica poate să fie un motiv pentru asimilarea unei limbi străine”, a spus Clara Fekete, profesor de limba engleză la Colegiul Romano-Catolic Sfântul Iosif.
Coşuleanu Oana, profesor de limba engleză la Liceul Teoretic „Tudor Vladimirescu” a precizat: „muzica este prezentă în viaţa tinerilor în societatea actuală. Muzica le poate dezvolta foarte multe competenţe elevilor, îi poate face să se descopere pe sine, să le dezvolte spiritul critic, chiar şi într-o limbă străină.”
Ionescu Silvia, profesor de limba franceză la Colegiul Tehnic „Petru Maior”, ne-a spus că: „utilizarea muzicii la orele de limbi străine poate stimula interesul elevilor în studiul acestora. Cântecele pot fi folosite ca suport şi pentru predarea lexicului şi a gramaticii.”
Atelierul „Cum să folosim muzica la orele de curs” face parte dintr-o serie de programe de training gratuite, care se adresează profesorilor de limbi străine şi care au rolul de a evidenţia avantajele metodelor moderne de predare la orele de curs şi înţelegerea importanţei jocurilor şi activităţilor organizate în perechi/ pe grupuri, în cadrul cursurilor de limbi străine.
Despre Centrul de Limbi Străine A_BEST:
A_BEST a fost înființat în 2008 și este unul dintre cele mai mari centre independente de învăţare a limbilor străine din România. A_BEST oferă servicii lingvistice complete, la standarde internaționale: cursuri de limbi străine – limbaj general/ de afaceri/ specializat, open/ corporate; cursuri de limba română pentru expați; testări LCCI; cursuri autorizate ANC; testări ECL; pre-testări Cambridge; traduceri; interpretariat; audit lingvistic; ghidaj turistic în limbi de circulație internațională; sejururi lingvistice. Pentru detalii, vă invităm pe https://abest.ro/.
Galeria foto de la atelier poate fi accesată aici.
Comenteaza