Metodele tradiționale de învățare a limbii engleze de către copii presupuneau învățarea prin repetiție, ceea ce însemna că elevii trebuiau să repete după profesor un cuvânt, de mai multe ori, până când aceştia reușeau să reproducă sunetul transmis de profesor. Poate că această metodă mai este folosită și astăzi, însă metodele moderne presupun învățarea limbii engleze de către copii prin joacă. Scopul este ca ei să învețe limba engleză, dar, în același timp, să se distreze și să învețe lucruri utile despre anumite subiecte.

Copiii sunt înzestrați cu aptitudini diferite și fiecare dintre ei reuşeşte să înveţe limba engleză în felul său. Trebuie să recunoaștem aceste aptitudini ale copiilor și să folosim resursele potrivite în procesul de învățare.

Cum pot învăța copiii limba engleză? Ce resurse pot folosi?

Iată 10 recomandări de resurse utile copiilor în învățarea limbii engleze.

1. Povești (Stories)

Unii copii au darul cuvintelor și atunci înțeleg mai bine mediul înconjurător prin comunicarea verbală și scrisă. Scopul este ca cei mici să învețe cuvinte din vocabularul limbii engleze și să-și dezvolte imaginația.

2. Jocuri (Games)

Jocurile reprezintă probabil cea mai distractivă resursă de învățare a limbii engleze de către copii. Cei mici sunt încurajați să învețe, să fie creativi și sa se distreze învățând.

De exempu, copiii adoră jocul ’Guess the action’ (Ghicește acțiunea), în care unul dintre copii trebuie să mimeze o acțiune, iar ceilalți să o numească: ’You are eating’/ ’You are smiling’ (Mănânci/ Zâmbești) etc.

3. Cântece (Songs)

Unii copii au darul muzicii și urmează ușor un ritm. Copiii pot învăța diferite elemente de vocabular cu ajutorul cântecelor acompaniate de gesturi și mimică. De exemplu, cei mici pot învăța să exprime ceasul distrându-se cu ajutorul cântecelului ’Rock Around the Clock’  sau părțile corpului ascultând cântecelul ’Head, Shoulders, Knees and Toes’.

4. Flashcard-uri (Flashcards)

Unii copii au darul imaginior și ei înțeleg mediul înconjurător mai ușor prin intermediul vizualizării.

5. Clipuri (Videos)

Cu ajutorul clipurilor pentru copii, cei mici pot învăța despre diverse țări, culturi, popoare etc. sau se pot amuza în timp ce învață cuvinte. De asemenea, există povești sub formă de clipuri, foarte apreciate de cei mici. Un astfel de clip poate fi văzut aici.

6. Obiecte (Objects)

De foarte multe ori copiii sunt mai receptivi și învață mai repede atunci când în procesul de învățare a limbii engleze sunt folosite obiecte reale din clasă/ casă.

child_studying7. Activități de învățare (Learning activities) precum jocuri de mișcare, scenete, teatru de păpuși. De exemplu, jocurile de mișcare ușurează învățarea limbii engleze de către copii, acestea bazându-se pe interacțiunile fizice și verbale ale copiilor cu profesorul sau cu persoana de la care învață. În cadrul acestor jocuri de mișcare, copiii trebuie să răspundă prin mișcări și acțiuni fizice la ceea ce li se spune în limba engleză. O astfel de activitate foarte cunoscută o reprezintă învățarea părților corpului prin indicații de genul  ’touch your head / leg’ (atinge-ți capul/ piciorul), ’point to your nose’ (arată-mi nasul tău).

8. Fişe de lucru (Worksheets)

Fișele de lucru sunt resurse foarte importante pentru învățarea limbii engleze de către copii. Ele sunt folosite pentru a consolida cunoștințele acumulate și pot fi folosite după vizionarea unui clip sau după o poveste. De asemenea, fișele de lucru sunt foarte utile în momentul în care copilul descoperă gramatica limbii engleze.

9. Site-uri web (Websites)

Pot constitui resurse foarte utile de învățare a limbii engleze, întrucât pot fi folosite și de către profesor în timpul cursului, dar și de către copii pentru studiul individual. În general, site-urile web combină resursele menționate mai sus, ele conținând joculețe online, cântece, clipuri, povești pentru copii etc.

Puteți găsi activități pe care copiii le vor adora, aici.

10. Tabere de vară de limba engleză (English Language Summer Camp)

Reprezintă o resursă complexă de învățare a limbii engleze, întrucât copiii au șansa să învețe limba engleză de la profesori nativi, să viziteze obiective turistice celebre, să experimenteze o nouă cultură și să se distreze.

Însă niciuna dintre aceste resurse nu este suficientă folosită separat. Pentru ca cei mici să învețe limba engleză mai ușor, într-un cadru relaxant și distractiv, aceste resurse trebuie combinate. Nu trebuie, însă, pierdut din vedere faptul că scopul nu este ca cei mici să se joace. Toate jocurile și activitățile au un anumit scop de învățare și constituie resurse eficiente de învățare, atâta timp cât sunt folosite la adevăratul lor potențial.

Aceste resurse îi vor ajuta pe cei mici să nu vadă studiul limbii engleze ca pe o corvoadă, ci ca pe o experiență plăcută de învățare.

Mult succes!

Sursă foto, aici.

Autor: Cecilia Stănia – Trainer intern A_BEST Limba Engleză

Cecilia Stănia este absolventă a Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine Dimitrie Cantemir, specializarea Studii Limba şi literatura Engleză– Limba şi Literatura Germană, promoţia 2010.

Cecilia a fost mereu interesată să-şi îmbunătăţească cunoştinţele de limba engleză, de aceea ea a urmat modulul Psihopedagogic Nivelul I.

În calitate de trainer A_BEST, Cecilia predă engleza – limbaj general şi business – în mediul corporate.