Trăim într-o lume în care abilitățile de comunicare, împreună cu o bună pregătire profesională, sunt o garanție a succesului. A fi carismatic, a ști să te comporți în relațiile cu ceilalți sunt deprinderi care se învață și se șlefuiesc în timp. „Business Etiquette” reprezintă un cumul de comportamente și așteptări pe care noi toți le avem unii față de ceilalți în relațiile personale, cele de la locul de muncă, unde interacționăm cu ceilalți colegi, dar și cu personalul din conducere. Cum ne facem cunoscuți, cât de profesionist relaționăm cu cei din jur, câte abilități profesionale putem demonstra și, nu în ultimul rând, cum arătam, sunt lucruri pe care le avem în vedere într-o lume dominată de competiție și provocări.
În mod cert nu există o rețetă universal valabilă care să determine succesul în carieră, deoarece fiecare individ este unic și se distinge de ceilalți prin calități personale, individuale, talent, carismă. Poate că exact aceste particularități ne diferențiază de fapt, contează cu adevărat și fac posibilă ascensiunea pe drumul ales.
Indiferent de locul de muncă pe care îl avem sau spre care aspirăm și, cu atât mai mult, în mediul de business, trebuie să ținem seama de câteva reguli esențiale. La cursurile de limba engleză vorbim despre ele, simulăm situații în care trebuie să avem anumite atitudini și un limbaj adecvat, profesionist, ce țin de un anumit protocol.
Iată câteva dintre aceste reguli:
- Prezentați-vă folosind numele complet (Use your full name when introducing yourself).
Numele și prenumele sunt primele lucruri pe care o persoană le află despre dumneavoastră, urmate de funcția în cadrul companiei și responsabilitățile pe care le aveți. În cazul în care prezentați interes pentru o anume persoană, identificarea dumneavoastră pe un site profesional va fi mai accesibilă.
2. Într-o ședință, nu vă schimbați continuu poziția atunci când stați pe scaun.
Dacă o întâlnire durează mai mult, poziția așezat devine inconfortabilă. Încercați să controlați cât de des vă schimbați această poziție, pentru interlocutor poate deveni deranjant să constate cât de mult vă mișcați. (Stop fidgeting, find a comfortable position and stick to it).
3. Nu mâncați pe/ la birou.
A mânca în încăperea în care lucrați, chiar la/ pe biroul pe care aveți laptop-ul și tot ceea ce este necesar în desfășurarea activității, nu face o impresie bună. Folosiți o cameră separată, care are exact această destinație, chiar dacă aveți foarte mult de lucru. (Getting up to eat will also turn into a productivity break).
4. Nu intrați neanunțați în biroul altei persoane.
Chiar dacă este vorba despre un coleg, a apărea pe neașteptate îl poate distrage și, odată cu întreruperea din activitate, dispare și productivitatea muncii. (Do not do that to your co-workers. You can derail their train of thought).
5. Păstrați-vă lucrurile personale într-un dulap, nu pe birou, în timpul unei întâlniri sau ședințe.
A ține la vedere chiar și telefonul poate fi interpretat ca o lipsă de atenție sau respect față de cei prezenți. (Stow away your personal items and give your full attention to your colleagues or subordinates).
6. Nu puneți multe întrebări în timpul unei ședințe. (Keep your questions to a minimum).
Limitați-vă la câteva întrebări esențiale, pentru clarificări puteți utiliza un „follow-up e-mail”.
7. Dacă ați invitat pe cineva la masă sau doar la o cafea, fie client, fie coleg, veți plăti nota de plată.
„Business Etiquette” vă obligă la această formalitate. (If you invited, you pay the bill!)
8. Răspundeți la e-mail-uri și includeți toate persoanele care trebuie informate. (Use the REPLY ALL button to share important information.)
Transformați acest lucru într-o rutină.
9. Excludeți dintre persoanele care primesc anumite informații pe cele care nu au nevoie de ele. (Useless and irrelevant e-mail chains become annoying).
10) Codul manierelor elegante în afaceri impune, de asemenea, limitare numărului de mesaje de mulțumire. Trimiterea lor în exces vă face să păreți nesigur. (Repetitive THANK-YOU MESSAGES to show your gratitude make you seem a little insecure).
Acestea sunt câteva reguli de „Business Etiquette” pe care le discutăm la cursurile de limba engleză. Ele sunt foarte bine primite de cursanți deoarece au posibilitatea de a învăța expresii noi, de a dialoga și a simula situații pe care le întâlnesc în mediul de afaceri. Cursanții devin o echipă, învață din greșeli, se amuză, improvizează, se creează o atmosferă agreabilă și învățarea se realizează cu ușurință.
„Business Etiquette” este un subiect generos, el nu se limitează doar la aceste minime precizări, dar oferă posibilitatea lărgirii orizontului de competențe lingvistice pentru cei ce doresc să devină performanți în domeniul lor de activitate.
Autor: Mihaela Dincă
Mihaela Dincă este Senior Language Trainer, Centrul de Limbi Străine A_BEST.
Mihaela Dincă a absolvit secția de Filologie, specializarea Bulgară-Engleză din cadrul Facultății de Limbi și Literaturi Srăine a Universității din București.
În cadrul Centrului de Limbi Străine A_BEST, Mihaela predă cursuri de limba engleză, limbaj general/ business/ mixt și cursuri de limba română pentru străini, adaptând cu succes cunoştinţele transmise la mediul de lucru al cursanţilor.
Comenteaza